Uitgelicht

Gunilla Blijsie
Incompany

Creatief zakelijk schrijven

Tijdens deze training ga je op zoek naar je eigen creativiteit. En je zult zien, dat creatief denken en schrijven verrassend eenvoudig is. Maar er is wel lef voor nodig, want clichéformuleringen passen niet in een originele tekst.

Hoe gaan we te werk? Door verrassende oefeningen te doen, door buiten de kaders te treden en vooral door jezelf te ‘dwingen’ door te schrijven. Volgens Kees van Kooten is schrijven namelijk blijven zitten totdat het er staat. Dat geldt ook voor het schrijven van zakelijke teksten.

Na deze training kun je verrassende zakelijke teksten schrijven die prettig leesbaar en origineel geformuleerd zijn.

DIT LEER JE:

  • Je creativiteit aanwakkeren door associëren, visualiseren en mindmappen
  • Schrijven vanuit een schema: geef je inspiratie alle ruimte
  • Jouw persoonlijke schrijfstijl ontwikkelen: de do’s en don’ts
  • Hoe houd je de aandacht van de lezer vast?
  • Clichés, wat is erop tegen?
  • Spreek- of schrijfstijl

Judith Winterkamp

Judith Winterkamp is specialist schriftelijke communicatie. Zij geeft al jarenlang met veel succes de trainingen Spelling & Taalips en Creatief schrijven. Daarnaast publiceert zij verschillende boeken over spelling en stijl bij Kluwer en schrijft zij de Spelling en Taaltips in Management Support.

Incompany

Cultural awareness

Werken in een internationale omgeving biedt veel kansen. Denk alleen al aan de inmense input die voorhanden is. Uit onderzoek blijkt dat internationale teams ook veel uitdagingen kennen, immers, iedereen heeft zijn eigen manier van handelen en omgaan met elkaar. Als je je bedenkt dat je altijd signalen uitzendt, of je dat nu wilt of niet, dan kan diversiteit ook leiden tot frustraties.

Inzicht in cultuurverschillen helpt je om het (zakelijke) gedrag van de ander te begrijpen. Waarom wordt er zo weinig feedback gegeven, wat betekent hiërarchie nu echt en is het opbouwen van zakelijke relaties werkelijk noodzakelijk? Begrijpen waarom mensen doen wat ze doen, geeft je ook de mogelijkheid om anders te anticiperen, waardoor je meer invloed uitoefent en je doel effectiever bereikt.

ONDERWERPEN:

  • Interculturele verschillen in de wereld
  • Wat is mijn eigen culturele bagage
  • Wat is de impact van hiërarchie en hoe ga ik ermee om
  • Wat is de impact van directe communicatie en hoe pas ik dit effectief toe
  • Andere culturen motiveren, wat werkt en wat niet; gezamenlijke doelen stellen

Sabine van Egeraat

Mijn naam is Sabine van Egeraat. Ik heb ruim tien jaar in het buitenland gewoond en gewerkt. Sinds 2005 werk ik als consultant en trainer voor bedrijven en overheden in binnen- en buitenland. Door mijn internationale werkterrein spreek ik meer talen vloeiend, waaronder Engels, Frans en Portugees. Mijn focus ligt op business development, marketing & communicatie en HR. Mijn aanpak is betrokken en rijk door persoonlijke ervaringen en daarmee vaak een waardevolle aanvulling voor de strategische beslissingen die door bedrijven internationaal genomen moeten worden. Dit alles heeft ertoe geleid dat ik in 2014 ben genomineerd voor International Enterprising Woman of the Year in de Verenigde Staten. Ik heb een BA in International Marketing en ik heb een masters programme in International Strategic Communications afgerond in 2011.

Incompany

Haal alles uit Office365

Vergroot je productiviteit en bevorder je samenwerking met Office365

In deze moderne en snelle tijd willen we altijd kunnen samenwerken en communiceren. De mogelijkheden van Office 365 zijn overweldigend, en vaak gericht op tools in plaats van oplossingen. In deze inspirerende training ga je juist oplossingsgericht aan de slag met Office365. Je haalt meer uit je dag, je collega’s, je secretaressepool en de samenwerking met je leidinggevende. Tijdens deze training oefen je achter een PC.

DIT LEER JE:

  • Wat is Office 365 en hoe zit dat met de cloud
  • Welke onderdelen zitten er in Office 365
  • Verwarringen van Microsoft met Office 365 en OneDrive
  • SharePoint Online
  • Wat is SharePoint Online (uploaden, versiebeheer)
  • Hoe werk ik samen met SharePoint
  • Samenwerken binnen je organisatie
  • Co-creëren in documenten
  • OneNote Notitieblokken in SharePoint
  • Delve
  • Op afstand vergaderen met Skype voor bedrijven
  • Projecten en evenementen organiseren
  • Maak optimaal gebruik van de 365 Planner en Groepen
  • Papierloosvergaderen met Office 365
  • Slimme instellingen in Office 365 (onbelangrijke e-mail, taal, tijdzone, handtekening, regels)

Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Incompany

Masterclass Outlook

Leer nog slimmer werken met Outlook

Je werkt dagelijks met Outlook maar je hebt duidelijk behoefte aan meer efficiency en handigheid in het gebruik. Deze Masterclass biedt je de gouden tips om slimmer te werken met Outlook en de vele (vaak onbekende) functies optimaal en efficiënt te benutten.

Er wordt aandacht besteed aan onbekende, maar slimme functies waardoor je sneller e-mail kunt afhandelen, vergaderingen en afspraken plannen, contactpersonen en takenlijsten bijhouden en gestructureerd kunt zoeken en vinden.

Daarnaast krijg je nog veel meer tips om je productiviteit te verhogen en slimmer samen te werken met je collega’s.

DIT LEER JE:

  • Groepsagenda’s maken en delen
  • Voorlopige en definitieve afspraken plannen en uitnodigingen versturen
  • Herhalende afspraken plannen en herinneringen instellen
  • E-mail koppelen aan afspraken of takenlijst
  • Contactpersonen beheren en koppelen
  • Gezamenlijke takenlijsten
  • Postbus efficiënt indelen
  • Sorteren, groeperen en zoeken
  • Werken met (kleur-)categorieën
  • Visitekaartje maken
  • Agenda weergeven in apart venster
  • Vragen stellen of mening van collega’s peilen met stemknoppen
  • Notities maken

Ed Hartskeerl

Ed Hartskeerl geeft eindgebruikerstrainingen in het volledige Office-pakket. De ruime ervaring die hij hierbij heeft opgedaan, resulteert in trainingen die door velen als efficiënt en nuttig worden ervaren.

Incompany

Meeveranderen en regie houden

We ervaren veranderingen vaak als spannend, omdat een verandering ons uit onze comfortzone duwt. Dat voelt ongemakkelijk en dus voelen we soms weerstand. Daarnaast hebben onze vertrouwde oplossingen al jaren hun dienst bewezen. Wie zegt dat het beter wordt?

We hebben geen keus. Als de organisatie verandert zullen we mee moeten met de verandering. Dat kan op twee manieren: vanuit weerstand en vanuit beweging. Meebewegen geeft je een gevoel van regie, weerstand niet.

Wil jij ook een gevoel van regie? Kom dan meedoen en ervaar hoe je grip houdt, kritisch mag blijven en door anderen serieus wordt genomen tijdens de verandering. Word je bewust van wat je al in je rugzak hebt en ervaar het verschil!

DIT LEER JE:

  • Je krijgt inzicht in normale menselijke reacties op verandering en in wat je eigenlijk nodig hebt tijdens een verandering
  • Je leert regie nemen, zodat je je niet machteloos hoeft te voelen én je laat je organisatie op prettige wijze weten wat jij kunt betekenen tijdens de verandering
  • Je leert schakelen van ‘Ja, maar…’ naar ‘Ja, en…’.
  • Je blijft je zorgen verwoorden in termen die de organisatie aanspreken én je komt met oplossingen
  • Je zet je mogelijkheden en ervaringen in crisissen op een rij en realiseert je wat je allemaal aan capaciteiten en oplossingen in je rugzak hebt om ook deze uitdaging succesvol te doorstaan
  • Tot slot krijg je een aantal anders-denken technieken aangereikt, die je helpen geduld te hebben of anders tegen zaken aan te kijken

Gerda Bos

Gerda Bos is een enthousiaste trainer, coach & psycholoog. Ze heeft veel kennis en ervaring rondom de thema's communicatie, leiderschap, samenwerken, veranderen, zelfmanagement en loopbaanontwikkeling. Ook schreef ze een aantal artikelen en boeken over deze thema's en de door haar ontwikkelde LEF-methode. Gerda daagt je op een veilige manier uit om jezelf te ontwikkelen in je werk.

Incompany

POWERbrein voor de assistant

Maak als assistant slim gebruik van de ongekende mogelijkheden van je brein

Jij bent als assistant altijd voor iedereen bereikbaar: iedereen kan een beroep op je doen. Je bent daarmee niet alleen je eigen brein, maar vaak ook nog dat van je omgeving. Belangrijk dus om te weten hoe je brein werkt en hoe je het optimaal kunt gebruiken. Maar net zo belangrijk is het om te weten hoe je dat hardwerkende brein ook af en toe kunt ontzien, tot rust brengt en in goede conditie houdt. Tips en tricks hiervoor krijg je tijdens deze ééndaagse training.

DIT LEER JE:

  • Weet hoe je brein werkt
  • Maak eff ectief gebruik van je hersenen
  • Het brein als basis voor gedrag
  • Breingeheimen voor excellente communicatie

Kristine Ates

Kristine Ates helpt managementondersteuners in hun ontwikkeling, zodat ze hun functie vol passie en overtuiging uit kunnen voeren. Ze geeft met veel plezier trainingen en coaching op het gebied van communicatie, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling. De invloed van ons brein op ons denken en gedrag heeft haar speciale interesse. Die is al ontstaan tijdens haar studie biologie en heeft zich later verdiept in haar Master NLP degree. Op een betrokken, praktische manier geeft ze tips en tools om vanuit de ondersteunende rol meer zicht te krijgen op wat ons brein allemaal te bieden heeft.

Incompany

POWERlean op het secretariaat

Doen wat er écht toe doet. Dat is de essentie van lean werken. Wat je doet, zó doen dat het voor je klanten van toegevoegde waarde is. En daarmee bedoelen we de klant in de meest brede zin van het woord. Want ook managers, afdelingen en projectteams kunnen jouw klant zijn.
Lean gaat om de ideale combinatie tussen kwaliteit én snelheid. Hoe je dat aanpakt en invult, leer je in deze ééndaagse training. Met veel afwisseling, tips en tricks leg je de basis voor een mindset én een secretariaat waar lean het uitgangspunt is.

DIT LEER JE:

  • De 7 eigenschappen van effectief en lean (samen)werken
  • De juiste keuzes maken, prioriteiten stellen en je grenzen afbakenen
  • Lean communiceren: proactief, effectief en assertief
  • Het optimale resultaat behalen
  • Verspillingen elimineren
  • Je werkplek en processen lean organiseren

>> Bekijk hier het volledige programma

Angela Wijers

Angela Wijers studeerde Nederlands aan Universiteit Utrecht. Sinds 1990 geeft zij trainingen en werkt zij als adviseur en personal coach, de laatste jaren vanuit haar eigen bureau. Zij is gespecialiseerd in mondelinge en schriftelijke communicatie, sociale vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. In de loop der jaren heeft zij honderden secretaressen, managementassistenten, officemanagers en overigen zich in hun functie laten ontwikkelen of dichter bij een nieuwe functie gebracht. Haar manier van werken is betrokken, zorgvuldig, motiverend en afwisselend.

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Marion Reijerink

Marion Reijerink is een inspirerende en betrokken trainer en (team)coach. Ze creëert de veiligheid die deelnemers nodig hebben om te leren, ze traint en coacht met zowel scherpte als warmte en humor, en is pas tevreden als deelnemers het geleerde werkelijk in hun dagelijkse praktijk toepassen. Het is om die kwaliteiten en om haar bijdrage aan het trainersvak in Nederland dat ze in 2012 werd verkozen tot Trainer van het Jaar door de Nederlandse Orde van Beroepstrainers (NOBTRA).

Roos Woltering

Roos Woltering is psycholoog, coach en trainer en heeft de missie de werkende-vrouwidentiteit te verhogen. Zij wil vrouwen meer bewust maken van hun rol en positie op de werkvloer en de invloed die zij hier zelf op kunnen uitoefenen. Door het talent van vrouwen meer en bewuster in te zetten, behaalt niet alleen de vrouw, maar ook de maatschappij en de organisatie, grote winst. Ook letterlijk.

Incompany

Versterk je samenwerking

Kom samen met collega’s, managers en team tot het beste resultaat

Veranderende organisaties vragen erom dat je steeds meer met anderen gaat samenwerken. Met meer managers, in een projectteam of als onderdeel van een secretaressepool. Het wordt dus nog belangrijker dat de samenwerking met je collega’s, managers en projectteam succesvol is, dan kom je tot het beste resultaat. Samenwerken wordt dé nieuwe vaardigheid van de secretaresse van de toekomst.

In deze training leer je meer grip te krijgen op het gedrag van anderen en hoe je eigen gedrag kan bijdragen aan het verbeteren van de samenwerking. Winst voor alle partijen dus!

DIT LEER JE:

  • Je krijgt inzicht in groepsdynamische processen binnen je team of organisatie
  • Je kunt dilemma’s herkennen en weet welke kritische succesfactoren er zijn om een dilemma bespreekbaar te maken
  • Je ontdekt aan welke onuitgesproken afspraken jij en je collega’s zich houden en maakt de keuze of je daar nog aan mee wilt doen
  • Je krijgt inzicht in wie nou werkelijk de macht heeft in jullie team
  • Ook leer je hoe je zaken bespreekbaar maakt en hoe je onprettig gedrag van anderen positief kunt beïnvloeden
  • Je oefent met diverse communicatiestijlen en krijgt inzicht in veelvoorkomende interactiepatronen
Gunilla Blijsie

Gunilla Blijsie

Gunilla Blijsie is ruim 10 jaar werkzaam als coach en adviseur organisatieontwikkeling. Haar expertise is het ontwikkelen van mensen in organisaties, coachen op gebied van persoonlijke effectiviteit. Zij heeft ervaring met verandermanagement als externe consultant bij grote veranderingstrajecten in de ICT branche. Tijdens haar werk in de financiële dienstverlening heeft zij van binnenuit ervaren hoe veranderingen binnen een organisatie worden geregisseerd en welke invloed dat op mensen heeft. Haar stijl is betrokken, open, enthousiast, met een praktische insteek.

Incompany

Creatief denken

Leer routines te doorbreken en originele ideeën en oplossingen te bedenken

Ons werk verandert continu. Snel schakelen en nieuwe ideeën aandragen zijn aan de orde van de dag. Dat doet een beroep op onze creativiteit. Op ons vermogen om creatief te denken. En dat kun je leren. Dus stroop je mouwen op en ontdek hoe je met creatieve denktechnieken én een dosis plezier je slagkracht vergroot.

In deze training leer je hoe je routines doorbreekt en buiten de gebaande paden treedt. Dat stelt je in staat om originele ideeën en oplossingen te bedenken en nieuwe kansen te scheppen, zowel voor jezelf als voor je afdeling.

Wat leer je?

  • Inzicht in je denkpatronen en hoe deze te doorbreken
  • Denktechnieken om snel en makkelijk aan nieuwe, originele ideeën te komen
  • Flexibel inspelen op nieuwe situaties
  • Brainstormen met kop en staart

Welke onderwerpen?

  • Creativiteit en cocreatie
  • De werking van onze hersenen
  • Aannames en vooronderstellingen
  • Nieuwe invalshoeken ontdekken
  • Vlot associëren
  • De kracht van verbeelding
  • Creativiteit in je dagelijks werk

Marenthe de Bruijne

“Ik leer je lenig denken. Alles om ons heen verandert: de maatschappij, de markt, je organisatie en je werk. De kunst is daar flexibel op in te spelen. Dat is ‘lenig denken’. Persoonlijke vernieuwing en het vergroten van je slagkracht staan in mijn trainingen en workshops centraal. Als lenige denker ben je in staat je te verplaatsen in de ander, heb je plezier in vernieuwing, geloof je in cocreatie en is het vanzelfsprekend dat je de innovatiekracht van jezelf en collega’s weet te benutten. Daar geef ik je graag handvatten voor. Praktisch en concreet, we stropen de mouwen op en gaan samen aan de slag!’’ Marenthe is auteur van de bestseller Lenig denken – technieken voor creatieve denkkracht.

Incompany

Digitaal archiveren

Van alle kanten word je bestookt met e-mails, verslagen, rapporten, presentaties, nieuwsbrieven en andere soorten informatie. Bovendien komt deze informatie tot je via diverse informatiekanalen. Hierdoor worden, meer dan tot nu toe ooit het geval is geweest, vragen actueel als: hoe weet je welke informatie je nodig hebt, hoe weet je waar je de juiste informatie kunt vinden, hoe verkrijg je die informatie het snelst en hoe sla je de informatie zo op dat deze altijd en overal door iedereen terug te vinden is? Dit managen van informatie wordt meer en meer dé taak waar het secretariaat in praktische zin een centrale rol in vervult.

Wat leer je?

  • Het maken van een voor iedereen overzichtelijke en duidelijke indeling van je digitale archief
  • De wettelijke mogelijkheden van digitaal archiveren én hoe lang je welke document bewaart
  • Hoe je e-mail integreert in je digitale archief
  • Het uniform gebruik van bestandsnamen waardoor fouten voorkomen worden
  • Effectief werken door slim om te gaan met Outlook en de inzet van nieuwe technologie

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Incompany

Evenementen organiseren

Hoe kun je een evenement op verrassende wijze invullen en optimaal afstemmen op het doel en de doelgroep? Deze training geeft de handvatten om ‘gewapend’ en zelfverzekerd aan de slag te kunnen gaan en toont de weg in evenementenland.

Tijdens de training komt het hoe, wat, waar, waarom en wanneer van alle onderdelen van het organisatieproces op chronologische wijze aan bod: van het uitnodigingsbeleid tot de follow-up, van het vinden van de juiste locatie tot de inrichting en decoratie, en van de opzet van het programma tot de invulling van het culinaire palet en verrassend entertainment. Met handige checklists, voorbeeld draaiboeken, praktijkvoorbeelden, tips, trends, suggesties en ideeën voor een geslaagde en originele invulling.

Wat leer je?

  • Je leert efficiënter én effectiever organiseren
  • Voor de incidentele of beginnende organisator vormt de training een sterke basis
  • Voor de meer ervaren organisator een uitbreiding van kennis en kunde
  • Je zult zelfverzekerd en met meer succes organiseren

Welke onderwerpen?

  • Opstarten van een project
  • Definiëren van uitgangspunten (doelgroep, doelstelling, budget)
  • Aanzet tot invulling van het programma (w.o. type, opzet, rode draad, locatie)
  • Definitieve invulling (w.o. drukwerk, inrichting, catering, sprekers)
  • Uitvoering (w.o. draaiboek, checklists)
  • Afwikkeling en evaluatie
  • Algemene informatie, kengetallen en trends

Lenny Kaarsgaren

Lenny Kaarsgaren is je trainer. Lenny heeft tijdens haar jarenlange ervaring in de evenementen- en cateringbranche tal van zakelijke en feestelijke evenementen georganiseerd voor gezelschappen van 10 tot 18.000 personen. Haar brede ervaring met verschillende soorten evenementen, op tal van locaties, met uiteenlopende doelstellingen en evenveel verschillende doelgroepen, resulteert in een training die de organisatie van evenementen vanuit bijna alle ooghoeken benadert. Lenny werkt als trainer/adviseur evenementenorganisatie. Voor Management Support schreef zij het boek Evenementen Support. Ook het boek Zakelijke en Publieksevenementen, dat op 20 MBO en HBO opleidingen wordt gebruikt als studieboek, is door haar geschreven.

Incompany

Het opzetten van een secretaressepool

Kennis én tools om de secretaressepool optimaal te laten functioneren

Deze training biedt je een bron van inspiratie voor het organiseren én het opnieuw vormgeven van de secretariële dienstverlening. Want ook dit vak ontkomt niet aan innovatie en verandering. Werken in een team en werken áls team wordt de norm. Samenwerken als één team dat toekomstgerichte, professionele management ondersteuning biedt. Hoe je dit aanpakt en realiseert, leer je in deze training.

Wat leer je?

  • Je maakt kennis met de verschillende vormen van en manieren waarop de managementondersteuning in een organisatie gerealiseerd kan worden
  • De toegevoegde waarde van managementondersteuning te onderkennen én te vertalen naar je (interne) opdrachtgevers
  • Welke tools je gebruikt voor het praktisch realiseren van de secretaressepool
  • Je samenwerking als team optimaal gestalte te geven en blijvend krachtig te houden

Welke onderwerpen?

  • Modellen van managementondersteuning mét observaties en perspectieven
  • Randvoorwaarden én handvatten voor een succesvol team managementondersteuners
  • Tools voor de pool
  • De benodigde ingrediënten voor het formeren van een succesvol team

Na deze training heb je de kennis én de tools om de secretaressepool optimaal te laten functioneren. Bedenk! Op een juiste wijze vormgegeven en geleid, zijn secretaressepools een vorm van ‘krachtenbundeling’. Krachten niet alleen bedoeld in de betekenis van medewerkers, maar zeker ook in de vorm van expertise op het gebied van uitvoering van managementondersteuning. De secretaressepool als managementtool!

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Incompany

Lean op het secretariaat

Je wilt excelleren in jouw dienstverlening. Je houden aan deadlines. Zorgen dat opdrachten voldoen aan gestelde eisen. Doorlooptijden van opdrachten verkorten. Fouten voorkomen en verspilling tegengaan. Je wilt een constante kwaliteit, onafhankelijk van wie de opdracht uitvoert. Bovenal wil je dát doen wat werkelijk een toegevoegde waarde heeft voor jouw manager en alle andere ‘klanten’.

Het bieden van toegevoegde waarde op de meest efficiënte wijze. Dát is wat je leert in deze training. Dit zet jou in een unieke positie: je vervult jouw functie zoals deze bedoeld is. Zonder dat hierover nog enige discussie ontstaat. Jij brengt alle door jou en het secretariaat uit te voeren taken terug tot de essentie doordat je antwoord geeft op de vraag: wat doen we en wat is daarvan de bedoeling. Is de bedoeling niet duidelijk aan te geven, is het uitvoeren van de werkzaamheden dan de moeite waard?

Wat leer je?

  • Inzicht te krijgen in het doel van je functie én wat je met LEAN op het secretariaat wilt bereiken
  • Je werkzaamheden te analyseren naar de waarde die ze leveren voor je manager of je klant
  • Deze ‘waardestromen’/processen in kaart te brengen
  • In te zien welke zaken je weerhouden van het leveren van toegevoegde waarde
  • Hoe de ‘verspillingen’ uit te bannen – dát levert tijd én kwaliteit én geld
  • Zelf optimaal te presteren én je secretariaat te laten excelleren!

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Incompany

Managementassistent als sparringpartner

Wil je echt iets betekenen voor je manager en opdrachtgever? Heb je meer in huis dan je nu kunt laten zien? Wil je meer ruimte om de zaken op jouw manier te regelen? Dan is deze tweedaagse training zeker iets voor jou.

De training geeft je de mogelijkheid je te ontwikkelen tot volwaardige samenwerkingspartner van je manager.

DIT LEER JE:

  • Je (h)erkent de verschillende rollen die je formeel hebt
  • Je ontdekt je gewoontepatronen in je gedrag en communicatie
  • Je onderzoekt het krachtenveld van de organisatie waar jij en je manager werken
  • Het opnieuw (leren) kijken naar je praktijksituatie, geeft je handvatten en nieuwe mogelijkheden om de samenwerking met je manager te versterken
  • Je doorgrondt die onderlinge chemie bij het samenwerken en je vertaalt direct je nieuwe inzichten in jouw praktijk en in die van je manager.

 

Gunilla Blijsie

Gunilla Blijsie is ruim 10 jaar werkzaam als coach en adviseur organisatieontwikkeling. Haar expertise is het ontwikkelen van mensen in organisaties, coachen op gebied van persoonlijke effectiviteit. Zij heeft ervaring met verandermanagement als externe consultant bij grote veranderingstrajecten in de ICT branche. Tijdens haar werk in de financiële dienstverlening heeft zij van binnenuit ervaren hoe veranderingen binnen een organisatie worden geregisseerd en welke invloed dat op mensen heeft. Haar stijl is betrokken, open, enthousiast, met een praktische insteek.

Incompany

Masterclass Outlook

Leer nog slimmer werken met Outlook

Je werkt dagelijks met Outlook maar je hebt duidelijk behoefte aan meer efficiency en handigheid in het gebruik. Deze Masterclass biedt je de gouden tips om slimmer te werken met Outlook en de vele (vaak onbekende) functies optimaal en efficiënt te benutten.

Er wordt aandacht besteed aan onbekende, maar slimme functies waardoor je sneller e-mail kunt afhandelen, vergaderingen en afspraken plannen, contactpersonen en takenlijsten bijhouden en gestructureerd kunt zoeken en vinden.

Daarnaast krijg je nog veel meer tips om je productiviteit te verhogen en slimmer samen te werken met je collega’s.

We gaan in een redelijk tempo door de verschillende onderwerpen. Daarom verwachten we wel basiskennis van Outlook voordat je aan deze training begint. Er zijn aparte trainingen voor Outlook 2007 en Outlook 2010.

Wat leer je?

  • Groepsagenda’s maken en delen
  • Voorlopige en definitieve afspraken plannen en uitnodigingen versturen
  • Herhalende afspraken plannen en herinneringen instellen
  • E-mail koppelen aan afspraken of takenlijst
  • Contactpersonen beheren en koppelen
  • Gezamenlijke takenlijsten
  • Postbus efficiënt indelen
  • Sorteren, groeperen en zoeken
  • Werken met (kleur-)categorieën
  • Visitekaartje maken
  • Agenda weergeven in apart venster

 

Bouke van Kleef

Bouke van Kleef is als trainer en onafhankelijk adviseur gespecialiseerd in moderne technieken rond om Het Nieuwe Werken en informatiemanagement. Bouke coacht en adviseert organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van moderne (cloud)toepassingen in een kantoorautomatisering. Zijn specialisaties zijn; "tools om meer te doen in minder tijd", onlinevergaderen, Digitaal Archiveren, Lync, MS Office SharePointde, iPad, en diverse Cloud oplossingen.

Incompany

Moderne managementondersteuning bij een veranderende overheid

Je werkt als secretaresse bij de (lokale) overheid: een gemeente, deelraad, waterschap, de politie of een particuliere instantie die een publieke taak uitoefent. Net als je eigen functie, maakt de organisatie waar je werkt de laatste jaren een veranderingsproces door - en dat proces is voorlopig nog niet ten einde. Wil je weten welke veranderingen er op je afkomen en hoe jij en je collega's daarmee aan de slag kunnen? Dan is deze incompanytraining zeker iets voor jou.    

Wat leer je?

  • Welke belangrijke veranderingen er zijn geweest en nog gaan komen voor de lokale overheid, en hoe dat jouw functie raakt
  • Hoe je optimaal samenwerkt met een leidinggevende waaraan nieuwe eisen worden gesteld
  • Hoe je zorgt dat jij aan het roer blijft staan als er veranderingen komen in je takenpakket, zodat je functie nog leuker en uitdagender wordt
  • Op welke manier de steeds digitaler wordende werkomgeving en het zaaksgewijs werken je kan helpen om je werk makkelijker te organiseren
  • Hoe je in een moderne werkomgeving assertief en effectief communiceert in alle contacten: persoonlijk, telefonisch en digitaal

 

Karen Visser

Karen Visser is werkplektrainer en professional organizer en leert mensen op allerlei niveaus slim omgaan met tijd, taken en ruimte. Met trainingen en workshops over effectiever en efficiënter werken helpt ze professionals om meer grip te krijgen op hun werk, zodat niet de waan van de dag maar zijzelf baas zijn over waar hun aandacht, tijd en energie naartoe gaat. Haar expertise wordt daarnaast ook ingezet bij de implementatie van Het Nieuwe Werken in organisaties. Karen verzorgt incompany o.a. de trainingen Moderne managementondersteuning bij een veranderende overheid en Efficiiënter samenwerken in verandering.

Incompany

Notuleren in Excel

Wil je snel en gemakkelijk je aantekeningen uitwerken tot een verslag, notuleer dan in Excel.

Deze training is bedoeld voor secretaresses die weinig of geen kennis hebben van Excel maar het programma willen gebruiken om te notuleren. Je leert hoe je een basisbestand aanmaakt en hoe je tijdens het luisteren de juiste informatie selecteert en in je bestand zet. Je leert hoe je de hoofd- en bijzaken scheidt, een beknopte samenvatting maakt en snel de actiepunten en besluiten op de juiste manier noteert. Ook krijg je handige tips zodat je optimaal gebruik maakt van de filters.

Jouw directe winst
Doordat je tijdens de vergadering alle informatie op de juiste plek zet, ben je na afloop van de bijeenkomst min of meer klaar: je checkt de spelling en zinsbouw, controleert of je niets vergeten bent en zet je verslag op de server of mailt het naar de vergaderaars. Voordat zij hun computer hebben opgestart, ontvangen ze het verslag.

Ook voor de vergaderaars heeft deze manier van verslaglegging voordelen:

  • Door de overzichtelijke structuur kunnen ze snel zien wat voor hen van belang is
  • Door de filters kunnen ze snel zien welke acties zij moeten doen
  • Door de filters kunnen ze eenvoudig zien wat er over een onderwerp is gezegd, ook tijdens de voorgaande vergaderingen
  • Ze hebben alle besluiten overzichtelijk op een rij
  • Ze ontvangen het verslag snel na de vergadering.
  • Tijdens de vergadering kunnen ze oude informatie terughalen, ook uit oude verslagen

Wat leer je?

  • Hoe je een basisbestand aanmaakt
  • Hoe je tijdens het luisteren de juiste informatie selecteer
  • Onderscheiden van hoofd- en bijzaken
  • Actiepunten en besluiten op juiste manier noteren
  • Tips voor het gebruiken van de filter in Excel
  • Handige mogelijkheden van Excel

Judith Winterkamp

Judith Winterkamp is specialist schriftelijke communicatie. Zij geeft al jarenlang met veel succes de trainingen Spelling & Taalips en Creatief schrijven. Daarnaast publiceert zij verschillende boeken over spelling en stijl bij Kluwer en schrijft zij de Spelling en Taaltips in Management Support.

Incompany

Powersecretaresse digitaal

Er is de laatste jaren heel wat veranderd op het secretariaat. Technologische ontwikkelingen bieden kansen om efficiënter en duurzamer te werken. Pen en papier hebben plaatsgemaakt voor je tablet of laptop, het nieuwe werken wordt op steeds meer plaatsen ingevoerd, agenda’s beheren we digitaal en het secretariaat werkt steeds meer papierloos.

Zelfs als je denkt een doorgewinterde digitale gebruiker te zijn, valt er nog heel wat bij te leren. 70% van de toepassingen is wel bekend, maar de echte winst zit vaak in die 30% ‘verborgen mogelijkheden’. Speciaal daarvoor is deze training ontwikkeld: maak van jezelf in één dag een digitale expert.

Wat leer je?

  • De verborgen mogelijkheden van Outlook
  • Documenten in drie muisklikken vinden
  • Alle ins en outs van digitaal notuleren
  • Nooit meer pen en papier?!
  • Onmisbare apps voor op het werk
  • Gouden tips voor je e-mail
  • Productiever en creatiever worden met OneNote
  • Je bureau leeg, je mailbox leeg, je hoofd leeg!

Welke onderwerpen?

  • Hamsteren of opruimen?
  • Gouden tips voor een duidelijke, digitale mappenstructuur
  • Digitaal bewaren is duurzaam besparen
  • Effectief mailen door mailboxautomatisering
  • Notuleren met de laptop, Excel, iPad, Mindmap, digitale inkt en geluid
  • Handige apps die je werk vereenvoudigen
  • OneNote: net papier, maar dan beter
  • Zo word je een digitale expert

Bouke van Kleef

Bouke van Kleef is als trainer en onafhankelijk adviseur gespecialiseerd in moderne technieken rond om Het Nieuwe Werken en informatiemanagement. Bouke coacht en adviseert organisaties en individuen bij het slim en effectief gebruiken van moderne (cloud)toepassingen in een kantoorautomatisering. Zijn specialisaties zijn; "tools om meer te doen in minder tijd", onlinevergaderen, Digitaal Archiveren, Lync, MS Office SharePointde, iPad, en diverse Cloud oplossingen.

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Incompany

Van perfectionist naar optimalist

Ben jij ook pas tevreden als iets helemaal perfect is? En houd je wel heel graag alle touwtjes zelf in handen? Laten mensen graag dingen aan jou over, omdat ze weten dat het bij jou in goede handen is? En mag een dag van jou wel 48 uur hebben?

Met 4 keer ‘Ja’ is er een grote kans dat jij, net zoals de helft van de secretaressen, een perfectionist bent! En helaas is perfectionisme een belangrijke oorzaak van het ontwikkelen van stressklachten, die je belemmeren alles uit het leven te halen. Tijd om je leven optimaler in te richten!

Met als basis de theorie van Tal Ben-Shahar gaan we aan de slag met de positieve tegenhanger van perfectionisme, het optimalisme. Net zoals de perfectionist wil de optimalist ook goed presteren, maar een optimalist begrijpt dat echte perfectie zo goed als onmogelijk is. Zij begrijpt dat de weg er naar toe net zo belangrijk is als het doel en dat fouten maken horen bij het leerproces. Oftewel, dat juist om je mogelijkheden ten volste te benutten het noodzakelijk is om je perfectionisme los te laten. Als je als optimalist in het leven staat zal er meer uit je handen komen, durf je uitdagingen aan te gaan en krijg je als bonus veel meer plezier in je werk!

Na deze training weet je hoe het optimalisme in jouw leven verandering kan bieden. Je hebt meer inzicht in de onderliggende redenen van je perfectionisme en je weet wat je wilt behouden, wat je wilt loslaten en wat je moet toevoegen om optimaler in het leven te staan.

Als optimalist kun je jouw mogelijkheden ten volste benutten en effectiever werken. Je bent creatiever en kan beter met veranderingen omgaan. Daarnaast heb je een betere tijdsbesteding doordat je je werk beter afstemt op de verwachtingen en weet je een optimale balans te vinden tussen de verschillende taken en rollen die je op je werk vervult. Als kers op de taart heeft het optimalisme een positieve invloed op je zelfvertrouwen en je algehele geluksgevoel!

Vanaf nu niet meer perfect, maar goed genoeg. Ga voor een optimaal bestaan!

Wat leer je?

  • Hoe je als optimalist jouw mogelijkheden ten volste kunt benutten en effectiever kunt werken
  • Je bent creatiever en kan beter met veranderingen omgaan
  • je hebt een betere tijdsbesteding doordat je je werk beter afstemt op de verwachtingen
  • je weet een optimale balans te vinden tussen de verschillen taken en rollen die je op je werk vervult
  • Je hebt je zelfvertouwen en algehele geluksgevoel verbeterd

Welke onderwerpen?

  • Doorbreken van vaste patronen
  • Wat is een optimalist?
  • Verschillen tussen het perfectionisme en het optimalisme
  • Hardnekkige overtuigingen en irreële gedachten
  • Wanneer is goed goed genoeg? Verhoog je eigenwaarde door de juiste doelen te stellen!
  • De kernkwaliteiten van jouw perfectionisme
  • Aan de slag met jouw eigen doelen en tijdsindeling

Roos Woltering

Roos Woltering is psycholoog, coach en trainer en heeft de missie de werkende-vrouwidentiteit te verhogen. Zij wil vrouwen meer bewust maken van hun rol en positie op de werkvloer en de invloed die zij hier zelf op kunnen uitoefenen. Door het talent van vrouwen meer en bewuster in te zetten, behaalt niet alleen de vrouw, maar ook de maatschappij en de organisatie, grote winst. Ook letterlijk.

Incompany

Zelfsturend secretariaat

Zelfsturing is in opkomst en dit geeft jou als secretaresse de ruimte om het werk effectiever en efficiënter te organiseren. Het kan je veel voordeel opleveren als je onderzoekt wat mogelijk is en actie onderneemt om als secretariaat nog autonomer te werken. Toch is het niet makkelijk. Daarom helpt deze tweedaagse training jou om te reflecteren, te leren en uiteindelijk concrete stappen te ondernemen. Zo werk je aan een team dat blijvend professioneel inspeelt op datgene waar behoefte aan is binnen de organisatie.

Wat leer je?

  • Hoe je als team of individu de eerste stappen kunt zetten voor een Zelfsturend Secretariaat
  • Op welke wijze het secretariaat de juiste doelen kan stellen zonder hiërarchie
  • Blijvend effectief en efficiënt werken, de juiste werkzaamheden op de juiste manier uitvoeren
  • Welke energie-vretende taken jij kunt elimineren
  • Hoe je jouw energie balans duurzaam op peil houdt
  • Afspraken maken over de werkwijze en ieders bijdrage
  • Hoe je jouw werk weer een stuk leuker maakt
  • Inzicht in jouw toegevoegde waarde in de transitie naar zelfsturing
  • Op welke manier je onderling goede prestatie-afspraken maakt
  • Op welke wijze je succesvol zelfsturing doorvoert (en wat de valkuilen zijn) aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden

Marianne Smits

Marianne Smits is als adviseur en coach dagelijks actief in het optimaliseren van management- en directieondersteuning. Haar deskundigheid is het vernieuwen van het secretariële proces onder meer door de inrichting van een toegesneden (digitaal) archief én het coachen van secretaressen en managers naar een optimale, effectieve samenwerking.

Naast deze trainingen, kunnen ook andere open trainingen en workshops van Management Support incompany georganiseerd worden. Kijk ook op managementsupport.nl/opleidingen voor alle trainingen en managementsupport.nl/workshops voor het workshopoverzicht.

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.